053-6112329
תמונת נושא: מדריך להובלת חפצים יקרי ערך בבטחה

בכל מעבר דירה, יש לארוז את כל תכולת הדירה. חלק מהחפצים הם חפצים יקרי ערך הן סנטימנטלית והן כספית ולכן יש לתת תשומת לב מיוחדת לדרך אריזתם. חברות הובלה ותיקות ומנוסות פיתחו שיטות אריזה ייחודיות כדי להגן על הפריטים הללו, שלא יישברו או ייפגמו במהלך ההעברה.

אריזת מוצרי חשמל

כשאורזים מוצרי חשמל שונים, מומלץ לפרק את חלקיו החיצוניים, כדי למנוע חיכוך בין החלקים שיגרמו לשריטות. את כל הברגים, גלגלי השיניים והכבלים כדאי לשמור בשקית נפרדת ולסמן באמצעות מדבקה מה שייך למה ולהשתמש בחלקים הללו בעת הרכבת הציוד בבית החדש. במדפסת כדאי לשלוף את מחסנית הדיו ולאחסן אותה בנפרד, את התנור לארוז ללא התבניות כדי שלא יפגמו בתוך התנור בעת הנסיעה כשהמוצרים עוברים טלטלה.

פריטים גדולים כמו טלוויזיות ומסכי מחשב אורזים בשכבה כפולה של ניילון פצפץ ונייר דבק שעוטף את המסכים היטב מכל הכוונים.

אריזת כלי מטבח שבירים

כלי מטבח שבירים, כוסות זכוכית, סרוויסים יקרים של כלי אוכל, מגשי זכוכית וכו', מומלץ לעטוף בנייר חום לעטיפה. כל כוס, כל צלחת וכל מגש יארזו בנפרד. כל הכוסות יסודרו זו לצד זו בשורות אנכיות וכל הצלחות בשורות אופקיות. השימוש בנייר חום עדיף מכיוון שהשימוש בעיתונים מותיר לעיתים כתמי דיו על הפריטים היקרים. בתום אריזת כל המוצרים בארגז מאסיבי, יש לוודא שהוא מלא לחלוטין ואין חללי אוויר בין הפריטים השונים. אם קיימים חללי אויר ממלאים אותם בניירות רבים כך שלא יהיו במהלך הנסיעה תזוזות שיגרמו למוצרים להישבר או להיסדק.

פריטים בעלי ערך גבוה, מומלץ שלא ייארזו בתחתית הארגז אלא במרכזו וזאת במקרה שהחלק התחתון של הארגז יחטוף מכה עקב נפילה או בעיטה שתפגום במוצרים הנמצאים בקרקעית.

על כל ארגז המכיל פריטים שבירים יש לרשום בגדול – שביר ולסמן בחיצים את הכוון הנכון של הארגז כך שלא יהפכו אותו בטעות בתהליך ההעברה.

אריזת חפצי אומנות

תמונות מקוריות של ציירים יש לעטוף בנייר משי עדין, כל שתי תמונות יחד כשהחלק הפנימי של שתי התמונות פונה זו לזו, כדאי להוסיף בפינות זוויות מקרטון ולעטוף הכול בניילון פצפץ מיוחד כך שהתמונות לא ייפגמו.

פסלים אורזים בתוך ניילון מפצפץ ובחלק האחורי מהדקים עם מסקינטייפ כך שלא ישוחרר שום חלק בעת המעבר. בשלב הנסיעה מוסיפים סביב הפסלים גם שמיכה עבה כך שלא יישבר הפסל.

אריזת חפצי נוי

חפצי נוי העשויים מזכוכית, חרסינה או חומר שביר אחר, אורזים בשתי שכבות כדי למנוע סדק או שבר. השכבה הראשונה היא של ניילון פצפץ ומעליו נייר דבק מהודק היטב. השכבה השנייה היא קרטון גלי שסופג זעזועים אם יהיו.

דברי ערך ותכשיטים

פריטים אישיים כמו תכשיטי זהב וכסף ותכשיטים אחרים בעלי ערך סנטימנטלי או משפחתי, רצוי להעביר באופן אישי ולא באמצעות חברת ההובלה.

אולי יעניין אותך גם:

כיצד לנצל את ההזדמנות של מעבר דירה לסידור החפצים שלנו

הובלת רהיטים: איך להכין נכון את הרהיטים לקראת המעבר?

כל מה שרציתם לדעת על פירוק והרכבת רהיטים בהובלות