053-6112329
תמונת נושא: כיצד לנצל את ההזדמנות של מעבר דירה לסידור החפצים שלנו

מעבר דירה הוא פרויקט משפחתי שנמשך בדרך כלל לאורך כמה חודשים. מרגע ההחלטה על חיפוש דירה אחרת, מכתתים רגליים בחיפוש אחר הדירה המתאימה ואחר כך מתרוצצים כדי להסדיר את כל הנושאים הכספיים והבירוקרטיים ובסופו של דבר, רגע המעבר נראה קרוב מתמיד וצריך להזמין הובלת דירה.

התארגנות לקראת מעבר דירה

ללא קשר לעובדה אם עוברים לדירה גדולה או קטנה יותר, מעבר דירה זו הזדמנות מצוינת לעשות סדר בכל התכולה של הבית. למיין ולהחליט אילו חפצים עוברים לדירה החדשה ואילו חפצים עשו את שלהם ואפשר להיפרד מהם, לזרוק אותם או לחילופין להעביר אותם כתרומה תלוי במצבו של כל חפץ.
לתהליך הסינון לפני מעבר הדירה חשוב להקדיש זמן רב לפני המעבר עצמו כך כמות הארגזים שלכם תקטן באופן משמעותי ובדירה החדשה תסדרו רק את הפריטים שבאמת נחוצים לכם.
כל משפחה אוגרת במשך השנים ציוד רב בבית. חלק גדול ממנו הוא מיותר וחסר שימוש ולכן מעבר זה זמן מצוין לבדוק את הפריטים השונים, לקבל החלטות ולדלל את הציוד הרב הקיים ברשותכם.
הובלת הדירה על תכולתה תכלול רק את הפריטים שמשתמשים בהם לעתים תכופות וכל השאר יעבור לשימושם של אחרים או לאשפה.

מטבח

במגירות ובארונות המטבח מונחים הרבה מאד חפצים שאנו לא עושים בהם שימוש מסיבות שונות סירים ישנים שלא מבשלים בהם כי קנינו סירים חדשים, מחבתות ישנות, כלי זכוכית כבדים מדי שנשארים בארון חודשים ללא שימוש כיוון שאנחנו מעדיפים כלים קלים יותר, המון פטנטים קטנים שקנינו אך בסופו של דבר לא ביצענו בהם שימוש.
הדרך הנכונה היא למיין תכולה של הארונות, אחד אחרי השני, להניח לידכם ארגז שבו תשימו את הציוד שעובר לבית החדש, ארגז נוסף המיועד למוצרים שתרצו להעביר לתרומה ושקית לזבל עבור חפצים שבורים שאין מה לעשות איתם.
קיימים חפצים שקשה להיפרד מהם, מתנות מאדם אהוב או כלי יפה במיוחד שרכשתם בטיול מעבר לים. למרות הקושי צריך לעשות מאמץ ולהיפטר מהמלאי המיותר שלא נעשה בו כל שימוש. בדירה החדשה אם כמות הארונות והמגירות זהה, תחושו בהבדל, יהיה פחות עומס בתוך הארונות והכול יהיה נגיש הרבה יותר.

כיצד לנצל את ההזדמנות של מעבר דירה לסידור החפצים שלנו

חדר שינה

במגירות שבשידה מצטברים המון חפצים מיותרים. כל פריט שלא נעשה בו שימוש בשנה שנתיים האחרונות הוא כנראה פריט שאינו נחוץ ולכן זה הזמן לזרוק או לתרום אותו.
זה הזמן לעשות מיון גם בארונות הבגדים. בגדים שלא לבשתם תקופה ארוכה כיוון שאינם אופנתיים או כיוון שהם קטנים או גדולים מהמידה העכשווית, רצוי לתרום. כמו כן העבירו לתרומה אביזרים נלווים כמו צעיפים, כובעים מיותרים וכו' שרק תופסים מקום בארון.

חדרי ילדים

הילדים גדלים במהירות ומצטברים בארונות שלהם משחקים שכבר אינם מתאימים לגילם. מומלץ לארוז את כולם ולהעביר אותם כמתנה לגני הילדים כדי שהילדים הקטנים יותר ייהנו מהם. מיקומם של צעצועים קטנים שבורים או חסרי חלקים יהיה בפח האשפה.
את בגדי הילדים שכבר קטנים על הדור הצעיר, העבירו לבני משפחה או לעמותות כדי שילדים אחרים ייהנו מהם וכך התכולה שתועבר לבית החדש תכלול רק את הבגדים המתאימים לגילם, ללא ביגוד מיותר שרק יתפוס מקום ואבק.

ריהוט

קבלו החלטה איזה מהרהיטים אתם מעבירים לדירה החדשה ואילו אתם משאירים בדירה הישנה לדיירים הבאים או תורמים אותם. מיטות, שולחנות, שידות, כסאות מזנונים ועוד. אם רכשתם ריהוט חדש, העבירו מהדירה הישנה רק פריטים בודדים האהובים עליכם במיוחד כמו לדוגמה שידה צבעונית קונסולה או כורסא מיוחדת בעלת ערך נוסטלגי.
בתום המיון, גם אתם תופתעו מכמויות החפצים המיותרים שהיו לכם בבית. קשה להיפרד מהפריטים הישנים המלווים אתכם שנים רבות אך עם המעבר לדירה החדשה זה צעד נחוץ ונכון ביותר.

עוד באתר:

איך בוחרים חברת הובלות?

מתעצלים מדי כדי לארוז? הכירו – שירות אריזה והובלה

מדריך למשתמש: איך קובעים מחירים של הובלה?